Minions kläder – något för alla

Minions kläder

Vad gäller Minionskläder på marknaden idag, så finns det verkligen något för alla. Flicka som pojke, kvinna som man. Oberoende om det är de söta Minionerna Stuart, Kevin och Bob som man gillar, eller om det är budskapet som filmen/filmerna ger, så kan man enkelt visa detta genom att bära kläder med Minions på.

Om vi vuxna tycker om Minions så återspeglas även detta på våra små, eftersom det är vi som köper kläder till dem. Barn är oftast inte så väldigt uppspelta om de får en enkel grön t-shirt, men vi tycker att det är underbart att se hur de lyser upp om de får en t-shirt med Minions på. Om barnen har kläder med figurer på som de verkligen tycker om så kan de kanske klä på sig själva utan gnäll (!) eller till och med börja lära sig att klä på sig själv. Bra för föräldrarna och bra för barnen. Det är ofta värt den där extra kronan man måste betala just för att man väljer att köpa varumärket Minions.

Marknadsföringsteamet har använt sig av så många innovativa metoder som möjligt för att få de knasiga gula figurerna (som från början endast hade biroller i filmen ”Dumma Mig” från 2010) till ett varumärke som har blivit otroligt känt världen över. Trots att de med sin gulliga design och sitt roliga nonsensspråk först var designade för att attrahera småbarn, har nu Minionerna fans i alla åldrar. Deras barnsliga situationskomik stal alla scener i ”Dumma Mig” och i uppföljaren ”Dumma Mig 2” och nu har även deras egen film haft premiär.

De som ännu inte har sett filmerna med Minions, kan sannolikt fortfarande ha sett figurerna i olika reklamfilmer. De har till exempel varit med i reklam för den brittiska tv-kabelkanalen Sky och de har även gjort en Instagramkampanj för American Express, där både företaget och filmen fick ökad synlighet i målgrupper de vanligen inte skulle nå. Ett vinnande koncept för båda parter. En sak som är säker, är i alla fall att karaktärernas masspopularitet och igenkännande har lett till ett brett utbud av licenserade produkter med temat Minions. Man kan se allt från nöjesparksattraktioner till mobilspel och, som vi nämnt här, kläder. Denna marknadsföringspotential visar inga tecken på att sakta ner, så man kommer troligen att få se mängder av Minionprodukter långt framöver. Kanske hinner man släppa ännu en ny film innan intresset för de små gula bananälskande figurerna har mattats av.

Marknaden för Minions är enorm och vi kan hitta kläder för alla, oavsett kön eller ålder. Många av oss kan inte låta bli att småle så fort vi hör ”banana” och vi tänker osökt på Kevin, Stuart och Bob (minionerna som har huvudrollen i filmen) och deras roliga och underhållande sätt att se på saker och ting. Det är kanske detta vi vill förknippa med oss själva och kanske kan vi göra världen lite mindre seriös och mer lättsam för ett ögonblick genom att ha en Miniontröja på oss. Om så är fallet, så är det absolut värt det!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *